Veelgestelde vragen

Staat uw vraag niet tussen de onderstaande vragen? Stuurt u gerust een email naar villas@wens.nl en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

  1. Ik wil graag een handdoekenpakket reserveren, wat houdt dit precies in?
  2. Wat zijn de hoogseizoensweken?
  3. Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?
  4. Kan ik via Wens korting krijgen op activiteiten in de omgeving?
  1. Is er speelgoed in de villa aanwezig?
  2. Mag ik mijn huisdier meenemen?
  3. Is er internet in de villa aanwezig?
  4. Is er een CD en/of DVD speler en/of TV in het chalet aanwezig?
  5. Mogen we in de villa lunchen?
  6. Is er een wasmachine in de villa aanwezig?
  7. Zijn er kinderbedjes en kinderstoelen in de villa aanwezig?
  8. Wat is het rookbeleid in de Wens Villa's?
  1. Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn verblijf? Hoeveel bedraagt de aanbetaling?
  2. Hoe is de prijs die wij als individuele gast moeten betalen opgebouwd?
  3. Hoe is de prijs die wij als groep moeten betalen opgebouwd?
  4. Op welke rekening kan ik de betaling overmaken?
  5. Mijn reisgenoten en ik willen apart betalen, kan dat?
  6. Hoeveel bedraagt de toeristenbelasting?
  1. Heb ik een vignet nodig voor de heen- en terugreis?
  2. Hoe laat kunnen we in de villa's terecht op de aankomstdag?
  1. Heeft de staf ook een vrije dag in de week?
  2. Mogen wij bij de staf aangeven wat onze wensen qua eten zijn?
  3. Kunnen we met de staf afspraken maken over het tijdstip van het diner?
  1. Wat houdt catered villa precies in?
  2. Wat is wel en niet bij het verblijf inbegrepen?
  3. Hoe ziet een gemiddeld Wens menu eruit?
  4. Kan ik ook een enkele kamer in een villa reserveren?
  5. Is een kort verblijf in een Wens villa bespreekbaar?
  6. Kan ik ook met mijn bedrijf in een Wens villa verblijven?
  7. Wat is het verschil tussen een A en een B kamer?

Antwoorden

Ik wil graag een handdoekenpakket reserveren, wat houdt dit precies in?

Bedlinnen is bij Wens Villa’s altijd inclusief. Een handdoekenpakket is echter niet standaard bij uw reservering en de prijs inbegrepen. U kunt bij ons wel een handdoekenpakket reserveren. Kosten hiervoor bedragen € 7,50 per pakket. Bij aankomst ligt er een handdoekenpakket bestaande uit een grote en een kleine handdoek voor u klaar. Uw handdoeken worden twee keer in de week (bij verblijf van een hele week) vervangen.

Het is ook mogelijk om een Comfortpakket bij te boeken. Deze bestaat uit het handdoekenpakket, 6 maal in de week wat lekkers na thuiskomst en een voucher voor taart met koffie/thee in het dorp. De kosten voor het comfortpakket bedragen € 25,00 per persoon en kan alleen door de gehele groep afgenomen worden.

Op het aanmeldingsformulier of bij één van onze medewerksters kunt u aangeven of u gebruik wenst te maken van deze service.

Wij vragen u om rekening te houden met het milieu en uw handdoeken alleen te laten vervangen wanneer u dit noodzakelijk acht. U kunt aan de staf doorgeven wanneer u uw handdoeken niet wilt laten vervangen.

Naar boven

Wat zijn de hoogseizoensweken?

Regio midden, basis en voortgezet onderwijs: 11-07-2015 t/m 23-08-2015
Regio zuid: 18-07-2015 t/m 30-08-2015

Zomervakantie (België): 01-07-2015 t/m 31-08-2015

Naar boven

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

U ontvangt uw digitale reisbescheiden uiterlijk twee weken voor vertrek, mits we uw restbetaling hebben mogen ontvangen. De reisbescheiden bestaan uit een routebeschrijving naar de villa, het telefoonnummer van de villa en/of de staf, de namen van de staf, de vouchers en eventueel benodigde aanvullende informatie over de villa.

Naar boven

Kan ik via Wens korting krijgen op activiteiten in de omgeving?

In enkele gevallen is dit inderdaad het geval! Informeert u altijd eerst bij onze staf alvorens u zelf gaat reserveren. Onze staf helpt u hier graag bij.

Naar boven

Is er speelgoed in de villa aanwezig?

In de villa’s is een ruim gevulde speelgoed box aanwezig, maar natuurlijk mag u ook zelf uw lievelingsspeelgoed van uw kinderen meenemen. 

Naar boven

Mag ik mijn huisdier meenemen?

In veel gevallen is het helaas door de huiseigenaar niet toegestaan om uw huisdier mee de villa in te nemen. Overlegt u daarom altijd even met een van onze reserveringsmedewerksters!

Naar boven

Is er internet in de villa aanwezig?

In alle villa’s van Wens Villa’s is gratis WIFI aanwezig. In de algemene ruimtes (woon/eetkamer) kunt u gratis van deze extra service gebruik maken. Wij bieden WIFI aan voor recreatief gebruik. Om bijvoorbeeld uw mail-, whatsapp- en/of Facebookberichten te lezen en versturen. Onze WIFI is niet geschikt voor het downloaden van filmpjes of andere grote bestanden. Wij bieden WIFI aan als extra service. Aan de functionaliteit van onze WIFI kunnen geen rechten worden ontleend.

Naar boven

Is er een CD en/of DVD speler en/of TV in het chalet aanwezig?

In iedere villa is een CD speler aanwezig. In een aantal villa’s is een TV en in dat geval ook een dvd-speler aanwezig. Niet alle TV’s hebben echter een satelliet aansluiting. Het kan dus zijn dat u alsnog niet naar uw favoriete programma's kunt kijken.

Indien u meer gedetailleerde informatie wenst over de aanwezigheid van diverse apparatuur vragen wij u contact op te nemen met een van onze medewerkers.

Naar boven

Mogen we in de villa lunchen?

De lunch tijdens uw verblijf is niet inclusief. De staf maakt dus geen lunch voor u klaar. Ook is het niet mogelijk broodjes van het ontbijt zelf klaar te maken voor de lunch. Als u toch een lunch wilt, zijn er diverse mogelijkheden:

  • U eet tussen de middag in de villa om te eten met producten die u heeft meegenomen of aangeschaft. De staf kan dan extra brood bij de bakker voor u bestellen die u tegen de kostprijs met ze afrekent. Zelf koopt u de rest voor de lunch in, aangezien het niet de bedoeling is dat u de voorraad van de staf gaat gebruiken; zij kopen op voorraad in. Uw eigen voorraad kunt u bewaren in uw gastenkoelkast. Wij vragen u in dit geval de villa en de keuken na de lunch weer schoon achter te laten!
  • U kunt lunchpakketjes bestellen bij de staf welke zij dan voor u klaarmaken. Een lunchpakketje bestaat uit 2 belegde broodjes naar smaak, een stuk fruit, een Candy-bar en een drankje. U betaalt hiervoor € 5,- of CHF 7,- per stuk.
Naar boven

Is er een wasmachine in de villa aanwezig?

In iedere villa heeft de staf de beschikking over hun privé wasmachine. Deze is dus enkel bedoeld voor gebruik door de staf. Mocht het voor u onverhoopt toch noodzakelijk zijn om een enkel kledingstuk te wassen, dan kunt u dit ter plekke altijd overleggen met de staf. Het is echter niet mogelijk om standaard gebruik te maken van de wasmachine in de villa. 

Naar boven

Zijn er kinderbedjes en kinderstoelen in de villa aanwezig?

In iedere villa is standaard 1 kinderbedje en 1 kinderstoel aanwezig. Indien u gebruik wenst te maken van een kinderbedje en/of kinderstoel vragen wij u dit bij uw boeking te vermelden. Neemt u altijd wel zelf uw kinderdekbedje en bedlinnen mee? 

Naar boven

Wat is het rookbeleid in de Wens Villa's?

Voor al onze villa’s geldt een niet-roken beleid. Dit geldt voor alle ruimtes in de villa. Rookt u buiten de villa dan verzoeken wij u vriendelijk doch dringend uw sigaretten niet op de grond te gooien, maar netjes op te ruimen. Natuurlijk is er op het terras een asbak aanwezig.

Naar boven

Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn verblijf? Hoeveel bedraagt de aanbetaling?

Na uw schriftelijke aanmelding bij Wens Villa’s ontvangt u van ons uw factuur. Wij vragen een aanbetaling van 20% over de totale reissom plus eventuele verzekeringskosten en daarbij € 20,- administratiekosten. Het restbedrag vragen wij u 8 weken voor vertrek over te maken; u ontvangt hier overigens geen 2e factuur of herinnering voor.

Naar boven

Hoe is de prijs die wij als individuele gast moeten betalen opgebouwd?

De gepubliceerde prijs, is de prijs per (volwassen) persoon per week. Kinderen tot 1 jaar mogen gratis mee op vakantie en kinderen tussen de 1 en 3 jaar betalen € 250,- per week. Kinderen tussen de 4 en 10 jaar oud krijgen 30% korting op de gepubliceerde prijs. De kinderkorting kunnen wij enkel verlenen mits de kinderen bij hun ouders op de kamer verblijven. Vanaf drie kinderen in de leeftijdscategorie 4 t/m 10 jaar heeft u/de kinderen recht op een eigen kamer. 

Korting op korting is nooit van toepassing. 

Baby’s van 0 tot 1 jaar gaan gratis mee op vakantie en hebben in principe geen recht op kinderoppas of een kinderbedje. Indien er nog kinderbedjes in de villa vrij aanwezig zijn dan mag u daar altijd gratis gebruik van maken. Wanneer u echter alsnog kinderoppas wenst, kunt u dit bij ons aangeven en betaalt u hiervoor € 250,-.

Naar boven

Hoe is de prijs die wij als groep moeten betalen opgebouwd?

Wanneer u het minimum aantal personen geldend voor een specifieke villa, vermenigvuldigt met de (volwassen) prijs per persoon, dan berekent u het minimum te betalen bedrag om desbetreffende villa privé af te huren. Komt u met meer personen dan het vermelde (hoogseizoen)minimum dan krijgt elke volwassene boven dit minimum 30% korting (de zogenaamde groepskorting). Groepskortingen gelden alleen voor volledig geboekte weken.

Kinderen van 4 t/m 10 jaar ontvangen standaard 30% korting en kinderen van 1 t/m 3 jaar betalen altijd € 250,- per persoon. Indien u hierdoor met uw groep niet aan het minimum bedrag voldoet om de villa privé af te huren, dan zullen wij een toeslag privé huur doorberekenen.

Korting op korting is nooit van toepassing.

Baby’s van 0 tot 1 jaar gaan gratis mee op vakantie en hebben in principe geen recht op kinderoppas of een kinderbedje. Indien er nog kinderbedjes in de villa vrij aanwezig zijn, dan mag u daar altijd gratis gebruik van maken. Wanneer u echter alsnog kinderoppas wenst, kunt u dit bij ons aangeven en betaalt u hiervoor € 250,-.

Naar boven

Op welke rekening kan ik de betaling overmaken?

U kunt uw betaling overmaken op rekeningnummer 643120807 t.n.v. Wens Chalets te Baarn. Wij verzoeken u de boekingscode en het factuurnummer te vermelden bij uw betaling. 

Naar boven

Mijn reisgenoten en ik willen apart betalen, kan dat?

Wij maken één factuur op voor uw gehele groep. U kunt de betaling wel apart overmaken onder vermelding van de boekingscode en het factuurnummer.

Naar boven

Hoeveel bedraagt de toeristenbelasting?

De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per dorp. Houd rekening met een bedrag tussen de € 0,90 en € 2,00 per persoon per nacht. Kinderen onder de 12 jaar betalen in de meeste gevallen geen toeristenbelasting.

De toeristenbelasting dient u ter plaatse aan onze staf te betalen. Zij dragen dit vervolgens weer aan de gemeente af. De toeristenbelasting is niet bij de reissom inbegrepen.

Naar boven

Heb ik een vignet nodig voor de heen- en terugreis?

Oostenrijk

Voor het rijden op de Oostenrijke snel(A-wegen) en verschillende autowegen (S-wegen, B180, S1 & B302) heeft men een Autobahnvignet nodig.

De autobahnvignetten kosten ongeveer het volgende:

  • Vignet Oostenrijk voor 10 dagen ongeveer € 9,-
  • Vignet Oostenrijk voor 2 maanden ongeveer € 24,-

De vignetten kunt u in Nederland verkrijgen bij de ANWB en in Oostenrijk/Zwitserland aan de grens en bij sigarenwinkels en tankstations. Ook bij een aantal benzinestations langs de Duitse Autobahn zijn vignetten te koop. Wie zonder geldig respectievelijk niet-geplakt vignet gebruik maakt van het snelwegen- en autowegennet riskeert een flinke boete. Federale politie, gemeentepolitie en douane zijn bevoegd meteen een boete van maximaal € 240,- te innen. 

Zwitserland

In Zwitserland geldt een vignetplicht voor de nationalstrassen (autosnelwegen). Zwitserse autobahnvignetten zijn 14 maanden geldig, bijvoorbeeld van 1 december 2012 tot en met 31 januari 2014

De autobahnvignetten kosten ongeveer het volgende:

  • Jaarvignet Zwitserland (14 maanden) ongeveer € 35,00

De vignetten kunt u in Nederland verkrijgen bij de ANWB en in Oostenrijk/Zwitserland aan de grens en bij sigarenwinkels en tankstations. Ook bij een aantal benzinestations langs de Duitse Autobahn zijn vignetten te koop. Wie zonder geldig respectievelijk niet-geplakt vignet gebruik maakt van het snelwegen- en autowegennet riskeert een flinke boete. Federale politie, gemeentepolitie en douane zijn bevoegd meteen een boete van maximaal € 240,- te innen.

Frankrijk

In Frankrijk betaalt u tol om gebruik te mogen maken van de snelwegen. U betaalde de afgelopen zomer (2014) in Frankrijk maximaal € 98,50 per reis. Het gaat dan om het traject van Amsterdam naar Nice (via Lille en Parijs). Gaat u overigens via Luxemburg in plaats van Lille, dan zijn de kosten € 71,80 en bespaart u € 26,70 aan tol (!).

Let op! per 1 november is het verplicht om een blaastest bij u te hebben als u door Frankrijk reist. Kijk voor meer informatie op: http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en-tips/archief,/buitenland/2012/februari/Nieuwe-verkeerswet-alcoholtest-Frankrijk.html

Italië 

In Italië betaald u tol als u gebruik maakt van de Brennerpas (ongeveer € 8,50 per enkele reis) en de autostrada. Tot aan de afslag naar Val Gardena is dit ongeveer € 2,00.

Naar boven

Hoe laat kunnen we in de villa's terecht op de aankomstdag?

Op de wisseldag verlaat de 'vorige' groep de villa om 10.00 uur. Mocht u er op de aankomstdag al op uit willen, dan is het helaas niet mogelijk uw spullen in het chalet te zetten en u daar om te kleden. Wel kunt u vooraf telefonisch contact opnemen met de staf en bij hen informeren waar hier gelegenheid toe is. Tussen 10.00 en 14.00 uur maakt de staf de villa schoon. Deze tijd heeft de staf echt nodig om ervoor te zorgen dat u van een fris en schoon huis kunt gaan genieten. Wij verzoeken u dan ook met klem niet eerder dan 14.00 uur bij de villa aan te komen! Op de dag van vertrek vragen wij u uiterlijk om 10.00 uur de villa te verlaten. Het is helaas niet mogelijk uw spullen in de villa achter te laten aangezien de nieuwe groep gasten vanaf 14.00 uur over het huis beschikt en er in de tussentijd door de staf schoongemaakt wordt. Na 14.00 uur is het huis van de nieuwe groep en kan er door de ‘vorige’ groep geen gebruik meer worden gemaakt van het huis met zijn voorzieningen. 

Naar boven

Heeft de staf ook een vrije dag in de week?

De gehele woensdag heeft de staf haar vrije dag. Op dinsdagavond zal de villastaf iemand uit uw groep in de keuken uitleg geven, zodat u woensdagochtend zelf uw ontbijt kunt klaarzetten en weer (in de vaatwasser) kunt afruimen. U mag op woensdagavond ook altijd gebruik maken van de keuken, waarbij u wel voor uw eigen boodschappen dient te zorgen. Ook geven we hierbij aan dat de staf op donderdag graag in een schone keuken en eetkamer start. Natuurlijk kunt u de vrije dag van onze staf in overleg naar een andere door u gewenste dag verplaatsen!

Naar boven

Mogen wij bij de staf aangeven wat onze wensen qua eten zijn?

De staf werkt gedurende het seizoen aan de hand van een weekmenu om zo een hogere kwaliteit te kunnen behalen (kosten- en tijdsbesparing en optimalisatie van de gerechten). Het dagelijkse menu bestaat uit meerdere gangen (een voorgerecht, een hoofdgerecht met groenten, een aparte aangeklede salade en een dessert) met een goede variatie aan ingrediënten. Hierdoor gaan we ervan uit dat wanneer u ergens niet van houdt, er altijd nog voldoende items over zijn om van te genieten. Echter het staat u te allen tijde vrij de staf ter plaatse te vragen om kleine aanpassingen in het menu! 

Naar boven

Kunnen we met de staf afspraken maken over het tijdstip van het diner?

De aanvangstijd van het diner is in iedere villa tussen 18.00 en 19.30 uur. Indien u een villa in zijn geheel heeft afgehuurd, kunt u met de staf ter plaatse overleggen welk tijdstip voor u het prettigst is. Alle gasten gaan dan tegelijkertijd aan tafel. Mocht u met uw kinderen eerder willen eten, dan is het mogelijk het diner eerder aan uw kinderen te serveren. Op de aankomstdag wordt het diner in alle gevallen om 19.00 uur geserveerd.

Naar boven

Wat houdt catered villa precies in?

Stelt u zich eens voor....

Na een heerlijk dagje zonnen, fietsen of wandelen, keert u moe en voldaan terug in de villa waar er een heerlijk verkoelend drankje voor u klaarstaat. Met het uitzicht dat het landgoed u biedt, deelt u uw avonturen met uw vrienden, die natuurlijk ook genoten hebben van de omgeving en de zon. Besef van tijd bent u -gelukkig- even kwijt.

Aan de gezellige eettafel op het terras serveert uw eigen staf een driegangen diner, met een glaasje wijn en koffie of thee na. U tafelt nog wat na in de avondzon, want -heerlijk- u hoeft de keuken niet in. Er wordt voor u gekookt en ook de afwas mag u laten staan. Toch heeft u niet het idee dat u in een hotel verblijft, integendeel, u voelt zich hier zoals thuis!

Een catered villa is de ideale combinatie tussen de gemakken van een eigen huisje en de luxe van een hotel. Tijdens uw verblijf in een van de Wens Villa’s heeft u geen zorgen om de schoonmaak, de boodschappen, de afwas of andere huishoudelijke taken. Ook hoeft u ’s avonds de deur niet uit op zoek naar een restaurant om te dineren.

Kortom u kunt volop genieten van uw welverdiende vakantie!

Naar boven

Wat is wel en niet bij het verblijf inbegrepen?

Uw verblijf is inclusief een schone villa met opgemaakte bedden bij aankomst, 1 x bedlinnen, 7 x overnachting/huur van de villa, 7 x ontbijtbuffet, 6 x driegangendiner, alle drankjes (m.u.v. sterk alcoholische dranken), dagelijkse schoonmaak en de eindschoonmaak, gas/water/licht en Nederlands sprekende staf voor huishoudelijke verzorging en informatie verstrekking.

Het verblijf is exclusief lunch en persoonlijke uitgaven, sterk alcoholische dranken, toeristenbelasting, handdoekenpakket, gebruik van sauna/jacuzzi/solarium/open haard hout, snacks bij thuiskomst (behalve bij het comfort pakket), activiteiten buiten uw villa, reis- en annuleringsverzekeringen.

Naar boven

Hoe ziet een gemiddeld Wens menu eruit?

Voor ons betekent lekker en uitgebreid eten een belangrijk onderdeel van een geslaagde vakantie. Daarom besteedt de staf veel tijd, zorg en aandacht aan de bereiding van uw diner. Om u een idee te geven van wat u kunt verwachten tijdens uw verblijf, hebben wij een voorbeeldmenu voor u opgesteld. Uiteraard zorgt de staf voor een passende wijn bij iedere maaltijd.

Basilicum bruchetta met verse tomaat en mozzarella
*
Gehaktbrood met geroosterde uitjes, champignons en tomaatjes
Gegratineerde aardappeltjes
Luxe salade met rode ui, komkommer, feta en olijven
*
Gepocheerde peertjes met chocolademousse

Of

Reuzen champignons gevuld met Bleu d'Auvergne en bacon
geserveerd met een warm 'Morzinoise' broodje
*
Verse forel van de lokale forelkwekerij met citroen, geroosterde amandelen en bieslooksaus op een bedje van lintpasta
Gecaramelliseerde worteltjes en gesmoorde prei
Groene salade met frambozendressing
*
Warme perenappel kruimeltaart met ijs

Naar boven

Kan ik ook een enkele kamer in een villa reserveren?

Het is bij Wens Villa’s ook mogelijk om een of enkele kamers in een villa te boeken. U boekt uw eigen slaapkamer met eigen faciliteiten. Samen met de andere gasten die in de villa verblijven maakt u gebruik van de gemeenschappelijke ruimtes en geniet u van dezelfde service van onze staf. Bij het plaatsen van meerdere groepen in een villa houdt Wens Villa’s rekening met de groepssamenstellingen. Meer informatie over het boeken van enkele kamers en de beschikbaarheid vindt u op deze pagina.

Naar boven

Is een kort verblijf in een Wens villa bespreekbaar?

Het is bij Wens Villa’s ook mogelijk om een kort verblijf te boeken. Wilt u een short stay boeken, dan adviseren wij u ons te bellen of mailen voor een offerte op maat. U kunt mailen naar villas@wens.nl of bellen naar +31 (0) 35 543 66 77

Naar boven

Kan ik ook met mijn bedrijf in een Wens villa verblijven?

Wens Villa’s beschikt over villa’s die ook geschikt zijn om met uw collega’s in te verblijven. Zo hebben de kamers losse bedden of aparte matrassen en beschikken ze allen over eigen faciliteiten. U heeft met uw bedrijf de gehele villa tot uw beschikking met de service van een hotel. Wens Business Events organiseert 3- en 4-daagse arrangementen en neemt al uw zorgen uit handen. Wens Business Events regelt niet alleen uw accommodatie maar ook het vervoer, eventueel te boeken activiteiten en materialen. U kunt vrijblijvend een offerte aanvragen via www.wensbusinessevents.nl.

Naar boven

Wat is het verschil tussen een A en een B kamer?

In een aantal villa’s worden de kamers onderverdeeld in A en B kamers. A kamers beschikken over een eigen badkamer, terwijl B kamers niet over eigen sanitaire voorzieningen beschikken. Bij B kamers deelt u de badkamer (douche en toilet) met de andere gasten die in uw accommodatie verblijven. Per villa vermelden wij het kamer type. 

In chalets die zowel over A als over B kamers beschikken, ontvangt u € 25,- korting op de prijs als u een B kamer reserveert. Dit geldt alleen wanneer u een losse kamer boekt en niet bij het boeken van de gehele villa.

Naar boven